Tegenwoordig is een website een must have voor alle beginnende ondernemers en natuurlijk ook voor bestaande bedrijven zonder een website. Er zijn 7 belangrijke factoren waarmee je rekening dient te houden als je een website gaat maken of laten maken. Deze factoren worden nader hieronder toegelicht.

Maak gebruik van een simpel en eenvoudig ontwerp

Veel mensen zijn snel geneigd om heel veel toeters en bellen op hun website te plaatsen, echter hebben de bezoekers van de website dit liever niet. Wat je uiteindelijk wilt bereiken met een website is de bezoekers over te laten gaan naar een bepaalde actie. 

Denk hierbij aan inschrijvingen voor nieuwsbrieven, aankopen doen of telefonisch een afspraak inplannen. Het gebruik maken van te veel social media icoontjes, foto’s of video’s en overbodige teksten kan resulteren tot een rommelige site.

 

Het is beter om met de vijf belangrijkste pagina’s te beginnen

Mocht je nog niet zeker zijn van welke pagina’s er gemaakt moeten worden op jouw website, dan is het altijd handiger om met de 5 basis pagina’s die van groot belang zijn te beginnen. Hieronder worden deze pagina’s nader toegelicht:

Startpagina: Zorg dat je gebruik maakt van een pakkende call-to-action knop en dat er duidelijk naar voren komt hoe de bezoekers contact met jou moeten opnemen.
Over ons: Op deze pagina deel je wat informatie over jouw bedrijf, denk hierbij aan waar je bedrijf over gaat en het reden voor het starten van het bedrijf. Hiernaast is het ook handig om wat foto’s van jezelf en-/of personeel, dit geeft een betrouwbaar gevoel aan de bezoekers.
Producten en Diensten: Deze pagina’s bevatten gedetailleerde beschrijvingen m.b.t jouw aanbod, illustraties tarieven of prijzen, garantie en retourbeleid.
Klanten ervaringen: Het is ook belangrijk om de ervaringen van klanten met jouw bedrijf, citaten of recensies van tevreden klanten op je website te plaatsen. Dit zal ongetwijfeld van toegevoegde waarde zijn m.b.t het vertrouwen in jouw bedrijf.
Contact: Het plaatsen van jouw telefoonnummers, de openingstijden, jouw locatie & kaart, e-mailadres op je website zorgt voor meer betrouwbaarheid.

Gebruik opvallende & duidelijke call-to-action knoppen

Het doel van een knop op jouw website is om bezoekers aan te zetten tot actie. Hierdoor wordt het ook wel de “call-to-action” knop genoemd. Als je een duidelijke call-to-action knop op jouw website hebt staan, helpt dat ongetwijfeld om meer verkopen te genereren. De meest effectieve call-to-action knoppen hebben een duidelijk doel; bezoekers op de hoogte brengen van wat je van ze wilt zoals: ‘’klik hier voor een offerte’’ of ‘’bestel hier!’’ Voorbeeld: 

[button title=”CALL-TO-ACTION” link=”https://www.nanoweb.nl/website-laten-maken/” target=”_self ” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”” font_color=”” size=”2″ full_width=”” class=”” download=”” rel=”” onclick=””]

Gebruik inschrijfformulieren op jouw website

Aan de hand van een contactformulier of aanmeldformulier voor bijvoorbeeld een online nieuwsbrief, kan je bezoekers aanzetten contact op te nemen en kan je bestaande klanten opnieuw verleiden om een nieuwe dienst of product aan te schaffen. Door iets van waarde terug aan te bieden in ruil voor hun gegevens zoals bijvoorbeeld aanbiedingen, kortingen of bijvoorbeeld deskundig advies, kan je je klanten verleiden om zich aan te melden.

Investeer in hoogkwalitatieve afbeeldingen en illustraties

Een foto kan meestal meer zeggen dan duizend woorden. Het geheim is om de bezoekers vertrouwen te geven in wat ze aan gaan kopen. Mochten jouw producten niet voorzien zijn van voldoende foto’s of de kwaliteit van de foto’s tegenvalt, dan is de kans groot dat zij elders verder gaan kijken. Ook al heb je een klein budget, is het noodzakelijk om professionele productfoto’s te gebruiken.

Contact opnemen moet makkelijk zijn

Zorg ervoor dat de websitebezoekers gelijk in contact kunnen komen met jou. Toon de contactgegevens op de homepagina en plaats een call to action knop om contact op te nemen. Het is ook handig om een Google Maps weergave op je website te hebben zodat jouw bezoekers kunnen zien waar je gevestigd bent. 

Word vrienden met Google!

Het is zover! De website is afgerond en klaar om live te gaan. Het is nu dan tijd om ervoor te zorgen dat jouw website geoptimaliseerd wordt voor zoekmachines zoals Google. Zoekmachine optimalisatie (SEO) zorgt ervoor dat zoekmachines zoals Google en Yahoo jouw website kunnen vinden en vervolgens indexeren. Deze zoekmachines zullen de website hoog in de zoekresultaten rangschikken als de website op basis van de juiste trefwoorden is geoptimaliseerd. Wilt je meer weten over een website laten maken of zelf maken? Klik dan hier om verder te lezen.

Wil jij ook profiteren van een effectieve website?

Jouw website wordt bij Nano Web volledig ter waarborging van de snelheid en aantrekkelijkheid geoptimaliseerd. Dit zorgt ervoor dat jouw bezoekers niet wegjaagt worden met te lange wachttijden. Zo krijgen ze meteen het aanbod te zien. Neem gerust contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken. Je kunt vrijblijvend +3115 200 2160 bellen voor meer informatie. Of vraag een vrijblijvende offerte aan op onze website.

Published On: 24 april 2020 / Categories: SEO, Webdesign /

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen

Schrijf je in voor onze gratis 2-weekse nieuwsmemo

Thank you for your message. It has been sent.
There was an error trying to send your message. Please try again later.

Je kunt je altijd makkelijk afmelden. Bekijk eventueel onze Privacy Policy.