Skip to main content

Een tijdje geleden heeft Facebook aangekondigd dat zij veel strenger gaan letten op bedrijven die te veel promoties plaatsen op hun Facebookpagina. Het gaat hier vooral om berichten waarin bezoekers opgeroepen worden om een bepaalde pagina te delen en/of liken, dit soort berichten zullen allemaal in hun bereik beperkt worden. Hierdoor is het dus tegenwoordig moeilijker om jouw product of dienst op Facebook te promoten.

Gezien het aantal leden die op Facebook actief zijn is het tegenwoordig bijna onmogelijk om afscheid te nemen van deze snelgroeiende platform. Echter zou je alleen wat aanpassingen moeten brengen aan je huidige strategie. In dit artikel komen er 5 belangrijke tips voor met betrekking tot een duurzame strategie op Facebook.

1. Maak gebruik van foto’s en/of illustraties

Tegenwoordig is het van groot belang om zichtbare elementen te verwerken in je berichten op Facebook. Zonder afbeeldingen is het een stuk moeilijke om op te vallen in de tijdlijn van de gebruikers. Het is ook bewezen dat het gebruik maken van vierkante foto’s het beste resultaat oplevert.

2. Jouw berichten moeten kort zijn

Het is ongetwijfeld onnodig om lappen tekst van jouw website over te nemen en op Facebook te plaatsen. Gebruikers kunnen net zo goed ook naar jouw website navigeren als zij het volledige content willen lezen. Het gaat erom dat jouw bericht de aandacht van de bezoekers zodanig aantrekt dat zij actie zullen ondernemen. Hierdoor doen korte berichten het veel beter dan langere berichten. Denk hierbij aan een pakkend bericht van maximaal 250 tekens. Verder is uit onderzoek gebleken dat berichten op Facebook met minder dan 250 tekens gemiddeld 60% interactie ervaren.

3. Plaats unieke content via de omslagfoto, bijvoorbeeld kortingscodes en sales!

Heeft jouw bedrijf tijdelijk een bepaalde actie of aanbiedingen, dan kan je deze het beste via de omslagfoto uitlichten. Of ben je gewoonweg trots op een gedeelte van jouw website?

Gebruik dan de omslagfoto om deze pagina of stukje tekst in het zonnetje te zetten. Dit is echter een van de beste manieren om de toppagina van jouw website onder de aandacht van de gebruikers te brengen.

4. Wees bewust van actuele gebeurtenissen en speel hierop in

Als er wat in de wereld gebeurt dat gerelateerd is aan jouw website of invloed heeft op jouw bedrijf, dan kan je het beste een bericht hierover op jouw pagina plaatsen. Door in te spelen op actuele gebeurtenissen aan de hand van relevante content, wordt jouw pagina zeer interessant voor mensen die zich bezighouden met dat onderwerp. Je dient er wel rekening te houden met andere mensen  en dat je respectvol blijft. Bijvoorbeeld jouw bedrijf promoten over de rug van overleden zal ongetwijfeld een negatief imago geven aan de website.

5. Facebookgebruikers insiders is een aanrader!

Maak jouw aanbod aantrekkelijker voor Facebookgebruikers door berichten met betrekking tot acties of bepaalde teksten te plaatsen die voor hun exclusief zijn. Het is normaal dat men zich belangrijk wil voelen. Door de gebruikers het gevoel te geven dat zij speciale en betere deals krijgen, zullen zij sneller geneigd zijn om gebruik te maken van deze deal!

Wil jij ook profiteren van een succesvolle campagne?

Voordat je aan een succesvolle Facebookcampagne begint, is het van groot belang om een goede website te hebben. Bij gebrek van een website om jouw Facebookpagina te ondersteunen zal je hier geen voordeel uit halen. Bij Nano Web kan je een winstgevende website laten maken voor een voordelig tarief . Je kunt vrijblijvend +3115 200 2160 bellen voor meer informatie. Of vraag een vrijblijvende offerte aan op onze website.

Leave a Reply