Skip to main content

De eerste pagina die een bezoeker te zien krijgt na het klikken op een online-advertentie noemen we de landingspagina. Deze pagina moet er dus zo aantrekkelijk mogelijk eruit zien wil je een goede eerste indruk achterlaten! Hierdoor zijn er bepaalde factoren waarmee je rekening moet houden tijdens het schrijven een landingspagina.

Wat wil je met de landingspagina bereiken?

Allereerst is er een duidelijk verschil tussen het schrijven van een normale post op je website of een op landingspagina. Met het schrijven van een landingspagina weet je precies wat je doel is. En dat is voornamelijk het overhalen van de bezoekers om actie nemen. Denk hierbij aan het achterlaten van nuttige informatie zoals hun e-mailadres en dergelijke. Of zelfs over laten gaan tot het aanschaffen van een bepaalde dienst of product op jouw website.

Wat je eigenlijk wilt bereiken is dat de bezoekers je landingspagina niet verlaten zonder hun gegevens achter te laten of het kopen van een product/dienst. Dus als je geen doel of een doelgroep voor ogen hebt, ga je niet ver komen. Het is gunstiger om van tevoren een duidelijke visie te hebben voor je landingspagina. Denk hierbij voor wie je het schrijft en wat er van de bezoekers verwacht wordt.

Opvallen!

Verder is het van groot belang om van tevoren te bepalen welke belangrijke elementen teruggezien moeten worden op de landingspagina. Zorg ervoor dat alle eigenschappen en voordelen met betrekking tot je aanbod duidelijk uitgelicht worden. Waar moeten de bezoekers van op de hoogte zijn alvorens zij het besluit nemen om een product/dienst aan te schaffen? Als jouw landingspagina de bezoekers geen betrouwbaar gevoel kan bieden zullen zij ongetwijfeld geen aankoop doen op jouw website.

Hierdoor is het juist van groot belang om duidelijkheid te creëren voor de bezoekers. Door meteen te vermelden wat je te bieden hebt en waarom zij voor jouw product/dienst moeten kiezen, wordt jouw website duidelijker voor de bezoekers. Bovendien is het noodzakelijk dat je gebruik maakt van een pakkende titel. De bezoekers komen op jouw website terecht doordat zij gebruik hebben gemaakt van een bepaald zoekwoord tijdens hun zoektocht.

Als je ervoor zorgt dat hetgeen wat je aanbiedt verwerkt is een de titel, is de kans veel groter dat bezoekers op jouw pagina terecht komen, op het moment dat ze op zoek gaan naar dat zoekwoord.

 

Het creëren van je landingspagina!

Als laatste wil ik nog een belangrijke tip meegeven en dat is het gebruik maken van opvallende/felle kleuren. En wat hiernaast ook echt van groot belang is het gebruiken van: de call-to-action knop! Tussen de normale webteksten staan er heel veel links die de bezoekers doorverwijzen naar de juiste pagina. Maar op een landingspagina wordt er één link gebruikt namelijk:

href="#" data-color-override="false" data-hover-color-override="false" data-hover-text-color-override="#fff">Button Text

Wat je uiteindelijk hiermee wilt bereiken is dat je de bezoekers over kan laten gaan tot actie voordat zij je website verlaten. Hierdoor die je ook rekening te houden met de kleuren die gebruikt worden.

Het ontwerp van de landingspagina en de tekst moet elkaar kunnen ondersteunen maar ook het doel. Het gebruik maken van opvallende/felle kleuren trekt meteen de aandacht van de bezoekers en ziet er ook speels uit. Dit kan je ook toepassen als je niet te formeel over wilt komen. Dus een beetje creatief zijn kan geen kwaad!

Wil jij ook profiteren van een effectieve landingspagina?

Als je jouw site door Nano Web laat maken wordt deze volledig ter waarborging van de snelheid en aantrekkelijkheid geoptimaliseerd. Dit zorgt ervoor dat jouw bezoekers niet wegjaagt worden met te lange wachttijden en dat ze meteen jouw aanbod te zien krijgen. Neem gerust contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken. U kunt vrijblijvend +3115 200 2160 bellen voor meer informatie, of vraag een vrijblijvende offerte aan op onze website.

Leave a Reply